Τα μελλοντικά αεροδρόμια
Η σουρεαλιστική πρόταση της Κίνας...
Το αεροπλάνο πάντα θα είναι το πιο γρήγορο μεταφορικό μέσο, τουλάχιστον σε αυτόν το κόσμο που ξέρουμε, και οι χώροι των αεροδρομίων είναι σημεία, που εκατομμύρια άνθρωποι άγνωστοι μεταξύ τους, από όλο τον κόσμο, συνυπάρχουν μαζί για αρκετά λεπτά, ανά πάσα στιγμή.
Στόχος όλων που εμπλέκονται με το χώρο αυτό, είναι ο εκάστοτε πελάτης (επιβάτης ή επισκέπτης), να απολαμβάνει τα συγκεκριμένα λεπτά παραμονής του. Για το λόγο αυτό τα αεροδρόμια προσφέρουν στον χώρο τους, μαγαζιά, εστιατόρια, ξενοδοχεία, parkings, super markets και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κάποιος, με στόχο βέβαια και τη τσέπη του κόσμου, πέραν από την εξυπηρέτηση.
Στην Κίνα όπου όλα είναι μεγάλα (πληθυσμός, εκτάσεις, αποστάσεις κλπ), γίνονται συχνά προσπάθειες για διαφορετικές προσεγγίσεις σε ορισμένα θέματα, που συνδυάζουν τις περισσότερες φορές το glamour, την πρακτικότητα, τον εντυπωσιασμό, την εξυπηρέτηση, την αποδοτικότητα.
Ο Κινέζικος αρχιτεκτονικός οίκος mad, με προιστορία στην Κίνα για κατασκευές υπεράνω κριτικής, όπως ουρανοξύστες που μοιάζουν με ογκόλιθους, αθλητικό συγκρότημα που κάθεται κάτω από ένα πάρκο με καταπράσινους λόφους, σχεδίασε και προτείνει μία σουρεαλιστική διαστρική πρόταση για το αεροδρόμιο της πόλης Harbin (το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Βόρειας Κίνας), αφού όποιος το δει από ψηλά, μοιάζει σαν μία νιφάδα χιονιού που ειδικά τον χειμώνα ταιριάζει γάντι με το χιονισμένο αυτό μέρος, που του έχει δοθεί το παρατσούκλι "παγωμένη πόλη".
Στα δύο υπάρχοντα τερματικά (T1 - T2) η εταιρία κατασκευής MAD πρότεινει την κατασκευή ενός τρίτου, το οποίο θα διαθέτει εσωτερικούς κήπους για ταξιδιώτες. Ο σχεδιασμός της MAD για το Terminal 3 του Αεροδρομίου Harbin θα αυξήσει την ικανότητα του αεροδρομίου που εξυπηρετεί την πρωτεύουσα του Heilongjiang, της βόρειας επαρχίας της Κίνας, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί 43 εκατομμύρια επιβάτες σε 320.000 εξερχόμενες πτήσεις ετησίως.
Το σχήμα πεντάπλευρου τερματικού έχει σχεδιαστεί για να μειώσει τον χρόνο που χρειάζονται οι ταξιδιώτες για να φτάσουν στις πύλες αναχώρησης, ενώ οι εσωτερικοί κήποι θα συνδέουν διαφορετικά επίπεδα του Terminal 3 ώστε οι επιβάτες να κάθονται και να απολαμβάνουν το περιβάλλον τους με πράσινο πριν από τις πτήσεις τους.
Ένα νέο κέντρο εδάφους μεταφορών θα έχει επίσης κήπους μεταξύ των κόμβων μεταφοράς. Οι σιδηροδρομικές συνδέσεις μεγάλης ταχύτητας, οι γραμμές μετρό και τα λεωφορεία αεροδρομίων θα οδηγούν γρήγορα όλους, στο σημείο αυτό, για να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να ταξιδεύουν στο αεροδρόμιο με δημόσιες συγκοινωνίες και όχι με τα δικά τους αυτοκίνητα.
Τα επόμενα χρόνια προμηνύονται συγκλονιστικά...